5 saveta za brigu o ishrani

1. Proračunajte trenutni unos kalorija

Prvi korak na putu vašeg plana ishrane je da izračunate koliko dnevno kalorija unosite. Najbolje bi bilo kada biste vodili dnevnik o tome šta ste pojeli u kojoj količini. Jedna od aplikacija koja vam to omogućuje je MyFitnessPal koja može da se skine za Android i IOS telefone.

 

2. Pratite svoju težinu

Kada se radi o kilaži, da li dobijate na težini, gubite ili stojite u mestu?  Ako vam kilaža ne osciluje, znate da otprilike unosite dovoljno kalorija kako biste zadržali trenutnu težinu. Ako dobijate na težini, to znači da unosite više kalorija nego što vam je potrebno, a u koliko gubite, manje.

 

3. Ne preterujte

Ništa dobro ne proizilazi naglih dijeta i izgladnjivanja. Imajte na umu da svaki put kada smanjite unos kalorija, ili povećavate trening, metabolizam se usporava do nekog stadijuma. Ovo se znatno primeti ukoliko te “dijete” (izgladnjivanja) traju. Ako smanjite unos kalorija više od 40% od potrebnog unosa, telo aktivira mehanizam za zaštitu od gladi i dolazi do prevelikog gubitka energije. Za one koji redovno vežbaju, čak se dešava i to DA TELO POČNE DA KORISTI MIŠIĆE KAO GORIVO, a to dovodi do gubitka mišićne mase. Što se dijete tiče, najbolje je posavetovati se sa iskusnim ljudima.

 

4. Ostvarite svoje ciljeve na zdrav način

Da biste postigli zdravo mršavljenje, najbolje je da vodite računa o unosu kalorija ali i da trenirate redovno. Probajte da smanjite unos kalorija za 30%. Ovo sve možete izračunati na raznim onlajn kalkulatorima kalorija. Primer jednog takvog je: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html

 

5. Budite realni

Nemoguće je osigurati da se sve kalorije koje unesete u vaš organizam koriste za građenje mišićne mase, a bez dodavanja sala. Prirodni bodibilder koji trenira već duži vremenski period i koji ima savršenu ishranu i trening može dobiti oko 1kg mišićne mase svakog meseca. Ukoliko želite da dobijate mišiće, morate se pomiriti sa činjenicom da će uz to biti i sala, to je neizbežno. Vremenom ukoliko budete želeli veći napredak u rastu mišića, dodajte od 250 do 500 kalorija na trenutnu količinu i pratite rast i razvoj. BUDITE STRPLJIVI! TO ŠTO NE VIDITE REZULTATE U ROKU OD 10 DANA, TO NE ZNAČI DA BISTE TREBALI DA UNAKAZITE SVOJU ISHRANU.